Planinarska akcija "Šatorice 2023" po 21. put organizovana u Leposaviću

Planinarska akcija Leposavić
Izvor: Kosovo Online

Članovi planinarskog kluba "Kopaonik" iz Leposavića krenuli su jutros u 21. po redu, jednodnevnu tradicionalnu planinarsku akciju "Šatorice 2023" pod sloganom, "Mitrov danak, hajdučki rastanak", a ove godine prepešačiće predele na južnim grebenima Kopaonika.

Kod hrama Svetog Vasilija Ostroškog jutros se okupilo oko četrdesetak planinara iz Leposavića, Severne Mitrovice, Beograda i Zrenjanina. Oni su krenuli organizovanim i sopstvenim prevozom do mesta Stankovo guvno, nedaleko od rudnika Žuta prla, odakle će krenuti pešice u obilazak prirode. Dužina staze je 16 kilometara, sa usponom oko 700 i spuštanjem takođe oko 700 metara.

Jedan od članova planinarskog kluba Radoljub Knežević kaže da će učesnici akcije danas preći stazu koja je manje poznata za planinare.

"Danas u opštini Leposavić idemo čitavom administrativnom linijom jedan deo i jedan u najlepšem delu ove opštine u ataru sela Jelakce. Nije dugačka staza, ali ćemo imati jednu dobru vetrometinu na samoj stazi, shodno vremenskim uslovima i godišnjem dobu u kome se nalazimo. Nadam se da neće biti kiše i da nećemo pokisnuti. Teren je šarolik, ali je grebenska tura sa vidikovcima koji prate čitavu stazu i jedan ambijent alpskih lepota koje dominira iznad sela Jelakce i koji pravi potkovice iznad samog sela. Inače, najbolje za kretanje na ovom terenu je lagan šuškav nepromočiv materijal i dobre gojzerice”, kazao je Knežević.

Todor Petrović iz Beograda je više od pedeset godina u planinarenju i do sada nije propustio ni jednu akciju. On se priseća kako je izgledao prvi kamp i dodaje da je najvažnije voleti prirodu.

"Prvi put sam došao ovde kada je bio kamp planinara u selu Jelakce i od tada svake godine smo ovde obično dva, do tri puta godišnje, mada poslednjih godina nešto manje jednom, eventualno dva puta, jer takvi su uslovi, akcije ne idu redovno. Najvažnije za planinara je da voli prirodu i da se oseća kao deo nje, to je suština a ostalo dolazi samo po sebi. Oduševljen sam sa našom istorijskom zostavštinom, manastirima i trudimo se da što više toga vidimo kada imamo prilike", istakao je Petrović.

Milica Bogunović iz Zrenjanina dolazi kada god joj se ukaže prilika, zbog ljudi i druženja.

"Pre svega me privlače ljudi zbog kojih dolazim ovde, a naravno i predeli Šatorice. Obilazimo i Štrpce, Šar planinu, lepote predela, ali pre svega dolazim zbog ljudi. Najvažnije za jednog planinara je ljubav prema prirodi, ljubav prema druženju. Prema ljudima koji se tu okupljaju, to je specifična grupa ljudi koji su uvek srdačni. Pričamo o stvarima koje nas spajaju, a to je lepota života u prirodi", rekla je Bogunović.

Planinari će danas u pohodu na vrhove južnih obronaka Kopaonika uživati u jesenjim bojama i preći predivnu grebensku stazu Stankovno guvno 1.255 metara, Ciganski grob 1.464 m, Čardak 1.567 m, Koprivnica 1.647 m, Koznica sa izlaskom na jedan od vrhova Šiljak 1.630 m, selo Jelakce 1.100 m do mesta polazišta Stankovnog guvna.

Povratak je planiran u popodnevnim časovima.